JC voorzitter Bart Kattenberg opende de avond met een korte terugblik op een van de meest succesvolle seizoenen vd MSC-jeugd van de afgelopen 10 jaar. Daarnaast natuurlijk een woord van dank voor de Technische Jeugdcommissie die de afgelopen maanden veel werk heeft verzet tbv de implementatie vh Technisch beleidsplan: de coördinatoren Wim van Keulen en Marius van Dijk (categorie Ukkies/E/F), Arnold Schuurman en Ruud Swaak (categorie A-D) en de Hoofd Jeugdopleiding Harry Lefferts.
In een goede sfeer en voor een vol clubhuis gaf de afscheidnemende Harry Lefferts – hij vertrekt binnenkort voor “2 weken naar Texel”- een uiteenzetting in hoofdlijnen van het Technisch Jeugdbeleidsplan voor de jaren 2010-2013. Kwaliteit, Ambitie en Geborgenheid zijn de 3 pijlers waarop dit beleidsplan rust. MSC wil beleidstechnisch en budgettair de jeugdafdeling een kwalitatieve impuls geven. Investeren in (gediplomeerde) trainers is een voorwaarde. Kennis up to date houden evenzo. Eddy de Ridder zal hiertoe oa trainers assisteren bij het toepassen vd “Cock van Dijk methode”.
Voor de zomervakantie komt een PDF-versie van de beleidsplannen op de MSC-site te staan.
 
Ruud Swaak presenteerde de teamindeling voor het nieuwe seizoen. Daarbij werd tevens de gewenste klasseindeling weergegeven. Nieuw in dit verhaal is dat een C2 en een D2 in de 1e klasse wensen te voetballen. Tekenend voor de toegenomen kwaliteit en ambitie binnen de jeugd van MSC.  
De communicatie naar de spelers gaat in 1e instantie vanuit de TC via de trainers en/of leiders. Zodra deze stap is afgerond komen de teams op de MSC-site te staan.
 
Wedstrijdsecretaris Klaas Drenth gaf de volgende belangrijke data door:
Na 1 augustus kan er weer worden getraind achter de boerderij en op de oefenhoek bij veld 7; vanzelfsprekend is kunstgrasveld 8 de gehele zomer beschikbaar.
9 augustus gaan de velden 6 en 7 open voor oefen- en bekerwedstrijden
21 t/m 28 augustus zijn de bekerwedstrijden gepland voor een beperkt aantal ploegen (in ieder geval de prestatieteams)
De reguliere competite start in het weekend van 5 september
Materiaalman Jan ten Hoeven zal binnenkort via de mail bekend maken wanneer kleding en overig materieel kan worden ingeleverd.
 
Onder het genot van een hapje en een drankje werd de avond sfeervol afgesloten.
 
Redactie:Roel S.